Kurban Bayramı’nda Sağlıklı Beslenme Tüyoları

GurmeTerra

  1. Ana sayfa
  2. Trends
  3. TerraCity Blog
  4. GurmeTerra
  5. Kurban Bayramı’nda Sağlıklı Beslenme Tüyoları

Kurban Bayramı’nda Sağlıklı Beslenme Tüyoları

Kurban Bayramı, herkesin diyetine ufak da olsa mola verdiği bir bayram. Mangal ve baklava döngüsünde geçen 4 gün… Peki bu 4 günlük süre içerisinde normal beslenme düzeninizi nasıl koruyabilirsiniz?

Kurban Bayramı et ve şeker tüketiminin arttığı dönemlerden biri olduğu için diyabet, hipertansiyon ve kalp rahatsızlığı olan insanların da beslenmelerine en fazla dikkat etmeleri gereken bir dönem. Kırmızı et çok yağlı olduğu için et kendi yağında pişirilmelidir. Eti pişirirken haşlama ve ızgara yöntemleriyle pişirmek etin daha sağlıklı pişmesini sağlar. Çoğumuzun vazgeçemediği mangal ise sağlık açısından çok zararlıdır çünkü etin yağı ateşe karıştığı için çıkan duman kanserojen maddelerin yayılmasına neden olur. Eğer mangaldan vazgeçemem diyorsanız da daha az yağ ve kısık ateşle etinizi pişirmeyi deneyin. Eti sebzeler eşliğinde pişirmeniz yemeğinizi vitamin açısından daha zengin ve daha sağlıklı hale getirecektir. Kurban etinin kesildikten hemen sonra tüketilmesi hazımsızlığa ve sindirim sorunlarına yol açabilir. Kurban etini yemeden önce en az bir gün buz dolabında bekletmek etin kolay sindirilmesini sağlar. 

Baklava her ne kadar bayram sofralarının vazgeçilmezi olsa da hem yağ hem de şeker açısından herkes için zararlı. Baklava tüketirken aşırıya kaçmamak ya da baklava yerine sütlü tatlılar tercih etmek herkes için daha sağlıklı bir seçenek.

Kurban Bayramınızı sağlıklı bir şekilde ailenizle geçirmeniz dileğiyle…