Kurban Bayram’ında Beslenmeye Dikkat!

GurmeTerra

  1. Ana sayfa
  2. Trends
  3. TerraCity Blog
  4. GurmeTerra
  5. Kurban Bayram’ında Beslenmeye Dikkat!

Kurban Bayram’ında Beslenmeye Dikkat!

Kurban Bayram’ında sağlıklı beslenmek isteyenlere sesleniyoruz.

Bayramlarda her zaman beslenme düzenimiz değişiklik gösterir.  Kurban Bayram’ında, şekerli gıdaların alımı dışında özellikle et tüketimi artmaktadır. Bu dönemde tansiyon, şeker yükselmesi, mide problemleri, kabızlık, reflü, sindirim güçlüğü, kalp çarpıntıları gibi problemlerle karşı karşıya kalmamak için beslenmenize bu dönemler özellikle dikkat etmelisiniz.

Bayramlarda güne hafif bir kahvaltıyla başlanılmalıdır ve öğün atlanmamalıdır. Size verilen ikramlardan küçük miktarlarda tüketin. Şekerlemeler ve tatlılardan mümkün olduğunca uzak durun. Sunum yapmak istediğiniz tatlılar tercihen sütlü veya meyveli olsun. Kebap, kuzu şiş, pirzola gibi etleri yavaş ve düşük ısıda pişirmeye özen gösterin. Mutlaka yanında salata veya bol çiğ sebze tüketin. Günlük 2 – 2,5 litre su içmeyi unutmayın. Ayrıca etin içindeki demirin emilimi için yanında C vitamini tüketimi de önemlidir. Kalp sağlığınız ve kanserden korunmak için haftada 2 kereden fazla kırmızı et tüketmemeye özen gösterin. Eğer o gün gereğinden fazla yediyseniz kendinizi mutsuz hissetmeyin, afiyet olsun. Çözüm olarak o gün hareketinizi artırıp ortalama 30 dakika yürüyüşe dönüştürün.

Şimdiden İyi Bayramlar!