Sağlıklı Koşmanın 6 Kuralı

Bilgi

  1. Ana sayfa
  2. Trends
  3. TerraCity Blog
  4. Bilgi
  5. Sağlıklı Koşmanın 6 Kuralı

Sağlıklı Koşmanın 6 Kuralı

Koşuyu sağlıklı bir şekilde tamamlamanın belirli kuralları var. Peki bunlar neler? Gelin birlikte inceleyelim.

Doğru Ayakkabı Seçin

Sağlıklı koşu, sağlıklı ayakkabı seçimiyle başlar. Doğru ayakkabı seçimi; koşu sporunda sıkça görülen ayak ve ayak bileği sakatlarından korunmanın ve keyifli bir koşunun kapısını açar.

Isınma Hareketleri Yapın

Koşuya başlamadan önce ve bitirdikten sonra mutlaka esneme hareketleri yapılmalıdır.

Hekiminizden Onay Alın

Koşmak isteyen tüm bireyler için standart bir check-up programı yok fakat Kardiyolojik muayeneden geçmeniz önemlidir.

Her 15 Dakikada Bir Su İçin

Koşma esnasında vücudunuz su kaybeder. Sıvı desteğinin sağlanabilmesi için egzersiz öncesi 2 bardak su, egzersiz esnasında her 15 dakikada bir 1 su bardağıyla destekleyin.

Yemekten 2 Sonra Koşun

Uzun bir koşu için son arasında mutlaka 2 saat olsun. Bu süre sindirim sistemi çevresinde toplanan kanın yeniden kas iskelet sistemine yönelmesi için gereken süredir.

Limitiniz Olsun

Başlangıç koşusu 3-6 km arasında olmalı. Genel koşu haftada 2-4 kez, 20-30 dakikalık koşularla başlanmalıdır. Düzenli koşu temponuzu yakaladıktan sonra her hafta 10 mesafe artışı koymalısınız.